KIM JESTEŚMY?


Wyobraźmy sobie, iż istnieje planeta bez szkół lub nauczycieli, gdzie nauczanie nie jest znane, a jednak jej mieszkańcy poprzez codzienne życie i poruszanie się dowiadują się wszystkich rzeczy, a w ich umysłach odbywa się cały proces nauczania. Myślicie pewnie, że przesadzam? Oczywiście, to wydaje się dziwaczne, a jednak jest rzeczywistością. To sposób, w jaki uczy się dziecko. Taką właśnie ścieżką dziecko podąża. Uczy się wszystkiego bez świadomości, że jest to nauka. Stopniowo przechodzi od nieświadomości ku świadomości, krocząc ku coraz większej radości i miłości. - Maria Montessori 


Jagoda


Cześć! Mam na imię Jagoda i jestem prawdziwą szczęściarą. Dlaczego? Kontakt z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi stał się dla mnie nie tylko zajęciem w kontekście zawodu, ale przede wszystkim sposobem na życie. Praca jest jednocześnie moją największą pasją, a w przygotowanie do zajęć mogę wkładać całe swoje serce. 

    Studia z pedagogiki specjalnej realizowałam na Uniwersytecie Gdańskim. W trakcie kształcenia na etapie licencjatu wybrałam specjalizację: oligofrenopedagogika i terapia pedagogiczna. Etap magisterki związałam zaś z obszarem edukacji i terapii osób ze stanami ze spektrum. 

    Jestem więc pedagogiem specjalnym, oligofrenopedagogiem, terapeutą pedagogicznym oraz diagnostą i terapeutą integracji sensorycznej.  W trakcie trwania nauki udało mi realizować się jako wolontariuszka w gdańskich placówkach oferujących terapię i zajęcia dla dzieci z niepełnosprawnością. Aktywnie uczestniczyłam również w projektach realizowanych przez Koło Naukowe Studentów Pedagogiki Specjalnej. Miałam okazję pracować z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym, dziećmi z autyzmem, mózgowym porażeniem dziecięcym i innymi trudnościami rozwojowymi.

    W ramach zdobywania nowych kompetencji, odbyłam szereg szkoleń specjalistycznych, m.in.:
  • kurs Montessori
  • kurs diagnozy i terapii integracji sensorycznej (I i II stopnia)
  • kurs z komunikacji alternatywnej i wspomagającej, 
  • kurs KORP - karty oceny rozwoju psychoruchowego
  • kurs trenera 1st. Sensoplastyka (R)
  • kurs systemu językowego MAKATON, 
  • kurs terapii ręki, 
  • kurs treningu umiejętności społecznych, 
  • 3-stopniowy kurs terapii behawioralnej, 
  • kurs arteterapii w pracy pedagoga 
  • kurs diagnozowania gotowości szkolnej (KOGS)
  • szkolenie z zakresu funkcjonowania dziecka z Zespołem Aspergera. 

W mojej opinii, najważniejszymi ze szkoleń, które udało mi się odbyć, były te z zakresu diagnozy i terapii integracji sensorycznej (I i II stopień), oraz kurs Montessori, który realnie zmienił moje podejście do edukacji. 

    Na co dzień pracuję jako terapeuta dzieci z niepełnosprawnością. Od czterech lat jestem także nauczycielem-terapeutą w szkole Montessori w Gdyni (obecnie w zerówce). Podczas prowadzonych przeze mnie działań, staram się dobierać wykorzystywane metody ze szczególnym uwzględnieniem indywidualnej specyfiki funkcjonowania każdego dziecka. W relacjach z dziećmi opieram się na zasadach partnerstwa, akceptacji i szacunku. 

    Mam silną potrzebę... robienia rzeczy. Niezależnie od tego, czy są to ogromne przedsięwzięcia, czy te całkiem malutkie, codzienne aktywności. Nie potrafię przyjmować aktualnych uwarunkowań za pewnik. Z coś, czego nie można w jakikolwiek sposób zmienić, poprawić. Nie musimy się godzić na coś, co zostało określone za jedyną, słuszną drogę. Szukajmy własnej!

    W wolnych chwilach, moją energię pochłania opieka nad dwoma adoptowanymi kotami, podczas której zatracam się powoli w pragnieniu zaliczenia kursu felinoterapii. Z wielką przyjemnością eksperymentuję też w kuchni, odkrywając nowe smaki i odsłony kuchni wegetariańskiej. Sukcesywnie zamieniam też swoje mieszkanie w małą dżunglę, znosząc do domu każdą roślinkę, która krzyknie do mnie ze sklepowej półki. 

Jeśli macie jakiekolwiek pytania, zachęcam do kontaktu!
Życzę Wam miłego dnia. Gdziekolwiek teraz jesteście. 


Sylwia


Cześć! Nazywam się Sylwia. Mam w sobie ogromne pokłady energii i uważności na otaczający mnie świat. Z radością mogę napisać, że jestem szczęściarą! Codziennie w swojej pracy obserwuję magię. Czym jest ta magia? To bycie z dzieckiem, tworzenie wspólnej przestrzeni, cisza, wspólna droga do samodzielności, indywidualne podejście, dbanie o relacje i aktywna nauka. Czuje ogromną odpowiedzialność za pomoc każdemu dziecku w odnalezieniu jego własnej i niesamowitej drogi. 

Od lat pracuję z dziećmi i ich rodzicami. Staram się tak zwyczajnie być z ludźmi. Słucham, obserwuję, wspieram i działam. Nigdy sama, zawsze zespołowo, zawsze z dziećmi i ich rodzicami. Z otwartością zapraszam dorosłych do wspólnego odkrywania supermocy dzieci przez zabawę. 

Studia realizowałam w Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku oraz na Uniwersytecie Gdańskim. Z wykształcenia jestem nauczycielem edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, oligofrenopedagogiem oraz psychotraumatologiem. 

 

 

W ramach zdobywania nowych kompetencji, odbyłam wiele szkoleń specjalistycznych:

  • kurs Montessori
  • specjalistyczne szkolenie Growth Through Play System I™
  • terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopień
  • kurs Original Play „Pierwotna zabawa”
  • kurs wykrywania zaburzeń SI
  • kurs treningu umiejętności społecznych
  • kurs uważność w edukacji
  • kurs terapii psychopedagogicznej osób ze spektrum autyzmu
  • kurs trenera metod relaksacyjnych dla dzieci
  • kurs systemu językowego MAKATON
  • kurs rozwijania kompetencji matematycznych z wykorzystaniem systemu NUMICON
  • kurs diagnozowania gotowości szkolnej (KOGS)
  • kurs diagnozy i terapii integracji sensorycznej (I stopień. II i III - w trakcie)

Jednym z ważniejszych dla mnie szkoleń było to związane z pedagogiką Marii Montessori, zmieniło ono moje podejście do rozwoju dzieci oraz edukacji. Najistotniejszym elementem tej pedagogiki stała się dla mnie inkluzja, nauczanie wszystkich razem z poszanowaniem różnorodności. 


Na co dzień pracuję jako nauczyciel w szkole Montessori, codziennie razem z dziećmi odkrywam montessoriański świat. Jestem także terapeutką w poradni, pomagam dzieciom osiągnąć równowagę, wprowadzam w zagajniki funkcjonowania społecznego oraz wspieram ich w drodze do samoakceptacji.


W swojej pracy poświęcam dużo czasu na nawiązanie wartościowego kontaktu z dzieckiem, koncentruję się na zbudowaniu relacji pełnej zaangażowania, uważności i szacunku. Wierzę w to, że indywidualne podejście, akceptacja i wsparcie to klucz do nawiązania owocnej współpracy z dziećmi i ich rodzicami. Głównym celem mojej pracy jest autentyczne bycie z dzieckiem, dlatego spotkać mnie można w wielu miejscach, zawsze na dywanie, w otoczeniu dzieci, między kredkami, ołówkami, brokatem a płachtami papieru.

 

Odczuwam dużą potrzebę tworzenia zindywidualizowanych programów wsparcia dla dzieci, ale także ich rodziców. Moje zawodowe doświadczenia potwierdziły, że zadaniem nauczyciela jest szukanie właściwej i skutecznej metody pracy z każdym dzieckiem. 

 

Chcę tworzyć przestrzeń, w której wszystkie dzieci będą miały szansę na kreatywną naukę  pisania i liczenia, ale także będą mogły zdobywać umiejętności radzenia sobie z codziennością, otwartości na nowe wyzwania oraz akceptacji wszystkich swoich emocji.






Treść większego napisu

Napisz

Treść mniejszego napisu

do nas

Napisz do mnie

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

instagram