KIM JESTEŚMY?
Wyobraźmy sobie, iż istnieje planeta bez szkół lub nauczycieli, gdzie nauczanie nie jest znane, a jednak jej mieszkańcy poprzez codzienne życie i poruszanie się dowiadują się wszystkich rzeczy, a w ich umysłach odbywa się cały proces nauczania. Myślicie pewnie, że przesadzam? Oczywiście, to wydaje się dziwaczne, a jednak jest rzeczywistością. To sposób, w jaki uczy się dziecko. Taką właśnie ścieżką dziecko podąża. Uczy się wszystkiego bez świadomości, że jest to nauka. Stopniowo przechodzi od nieświadomości ku świadomości, krocząc ku coraz większej radości i miłości. - Maria Montessori
Jagoda
Cześć! Mam na imię Jagoda i jestem prawdziwą szczęściarą. Dlaczego? Kontakt z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi stał się dla mnie nie tylko zajęciem w kontekście zawodu, ale przede wszystkim sposobem na życie. Praca jest jednocześnie moją największą pasją, a w przygotowanie do zajęć mogę wkładać całe swoje serce.
- kurs Montessori
- kurs diagnozy i terapii integracji sensorycznej (I i II stopnia)
- kurs z komunikacji alternatywnej i wspomagającej,
- kurs KORP - karty oceny rozwoju psychoruchowego
- kurs trenera 1st. Sensoplastyka (R)
- kurs systemu językowego MAKATON,
- kurs terapii ręki,
- kurs treningu umiejętności społecznych,
- 3-stopniowy kurs terapii behawioralnej,
- kurs arteterapii w pracy pedagoga
- kurs diagnozowania gotowości szkolnej (KOGS)
- szkolenie z zakresu funkcjonowania dziecka z Zespołem Aspergera.
W wolnych chwilach, moją energię pochłania opieka nad dwoma adoptowanymi kotami, podczas której zatracam się powoli w pragnieniu zaliczenia kursu felinoterapii. Z wielką przyjemnością eksperymentuję też w kuchni, odkrywając nowe smaki i odsłony kuchni wegetariańskiej. Sukcesywnie zamieniam też swoje mieszkanie w małą dżunglę, znosząc do domu każdą roślinkę, która krzyknie do mnie ze sklepowej półki.
Sylwia
Cześć! Nazywam się Sylwia. Mam w sobie ogromne pokłady energii i uważności na otaczający mnie świat. Z radością mogę napisać, że jestem szczęściarą! Codziennie w swojej pracy obserwuję magię. Czym jest ta magia? To bycie z dzieckiem, tworzenie wspólnej przestrzeni, cisza, wspólna droga do samodzielności, indywidualne podejście, dbanie o relacje i aktywna nauka. Czuje ogromną odpowiedzialność za pomoc każdemu dziecku w odnalezieniu jego własnej i niesamowitej drogi.
Od lat pracuję z dziećmi i ich rodzicami. Staram się tak zwyczajnie być z ludźmi. Słucham, obserwuję, wspieram i działam. Nigdy sama, zawsze zespołowo, zawsze z dziećmi i ich rodzicami. Z otwartością zapraszam dorosłych do wspólnego odkrywania supermocy dzieci przez zabawę.
Studia realizowałam w Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku oraz na Uniwersytecie Gdańskim. Z wykształcenia jestem nauczycielem edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, oligofrenopedagogiem oraz psychotraumatologiem.
W ramach zdobywania nowych kompetencji, odbyłam wiele szkoleń specjalistycznych:
- kurs Montessori
- specjalistyczne szkolenie Growth Through Play System I™
- terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopień
- kurs Original Play „Pierwotna zabawa”
- kurs wykrywania zaburzeń SI
- kurs treningu umiejętności społecznych
- kurs uważność w edukacji
- kurs terapii psychopedagogicznej osób ze spektrum autyzmu
- kurs trenera metod relaksacyjnych dla dzieci
- kurs systemu językowego MAKATON
- kurs rozwijania kompetencji matematycznych z wykorzystaniem systemu NUMICON
- kurs diagnozowania gotowości szkolnej (KOGS)
- kurs diagnozy i terapii integracji sensorycznej (I stopień. II i III - w trakcie)
Na co dzień pracuję jako nauczyciel w szkole Montessori, codziennie razem z dziećmi odkrywam montessoriański świat. Jestem także terapeutką w poradni, pomagam dzieciom osiągnąć równowagę, wprowadzam w zagajniki funkcjonowania społecznego oraz wspieram ich w drodze do samoakceptacji.
W swojej pracy poświęcam dużo czasu na nawiązanie wartościowego kontaktu z dzieckiem, koncentruję się na zbudowaniu relacji pełnej zaangażowania, uważności i szacunku. Wierzę w to, że indywidualne podejście, akceptacja i wsparcie to klucz do nawiązania owocnej współpracy z dziećmi i ich rodzicami. Głównym celem mojej pracy jest autentyczne bycie z dzieckiem, dlatego spotkać mnie można w wielu miejscach, zawsze na dywanie, w otoczeniu dzieci, między kredkami, ołówkami, brokatem a płachtami papieru.
Odczuwam dużą potrzebę tworzenia zindywidualizowanych programów wsparcia dla dzieci, ale także ich rodziców. Moje zawodowe doświadczenia potwierdziły, że zadaniem nauczyciela jest szukanie właściwej i skutecznej metody pracy z każdym dzieckiem.
Chcę tworzyć przestrzeń, w której wszystkie dzieci będą miały szansę na kreatywną naukę pisania i liczenia, ale także będą mogły zdobywać umiejętności radzenia sobie z codziennością, otwartości na nowe wyzwania oraz akceptacji wszystkich swoich emocji.