Spotkanie z mniszkiem

Cześć!
Chyba wszyscy zgodzimy się z tym, że aura za oknem w końcu zachęca do długich spacerów. A tym, co bezsprzecznie rzuca się w oczy, jest... wszechobecna żółć, pokrywająca dzikie (i nie tylko!) trawniki. 

Stąd właśnie pomysł na wyjątkowe zajęcia, do przeprowadzenia których chciałybyśmy was dziś zachęcić. 
Przedstawiamy więc bohatera tego zamieszania: mniszka lekarskiego



Mniszek to naprawdę niezwykła roślina. Nic więc dziwnego, że od długiego czasu inspiruje do wykorzystywania go na wielu polach naszego codziennego życia. Dziś zaprosimy was do tego, by przyjrzeć się cyklowi jego rozwoju, budowie, różnicach między nim, a mleczem zwyczajnym (z którym często jest mylony) oraz... sposobach na wykorzystanie go w kuchni. 
Gotowi?

Przygotowałyśmy pakiet gotowych pomocy, do pobrania których oczywiście was zachęcamy. W zestawie znajdziecie:
- kartę pokazową z budową mniszka (w dwóch wersjach: z tłem i bez niego)
- analogiczną kartę do samodzielnego wypełnienia odpowiednimi nazwami
- cykl rozwoju mniszka (fazy + grafiki i zdjęcia obrazujące każdy etap)
- karty z różnicami między mniszkiem, a mleczem
- sześć kart z przepisami na wykorzystanie mniszka w kuchni



 


Wszystkie dostępne pomoce możecie oczywiście wykorzystać zgodnie z własnym pomysłem i potrzebami waszych uczniów. 



Co dodatkowo?

Dobrym sposobem na urozmaicenie zajęć oraz na ukazanie całego cyklu rozwoju mniszka może być timelaps, np. ten:


MNISZEK - FILM


Jeśli wybierzecie się wspólnie na spacer, spróbujcie koniecznie znaleźć mniszki w najbliższej okolicy waszej szkoły. Może będziecie mieć szczęście i uda wam się dojrzeć także mlecze i porównać te dwie rośliny w naturalnych warunkach. 

Polecamy też wykonanie prostego, a efektownego eksperymentu. 

Potrzebne będą: słoik, kamień, cienki i giętki drucik, klej (opcjonalnie), mniszek na etapie rozwoju tuż przed tzw. dmuchawcem. 

Nabijacie mniszka na drucik, który następnie owijacie dookoła kamienia. Kamień przyklejacie (niekoniecznie) do wieczka słoika. Słoik zakręcacie i... czekacie! :) 

Nasz dmuchawiec pojawił się w słoiku już na drugi dzień od jego zamknięcia. 

Podczas spaceru spróbujcie zebrać mniszki w każdym etapie rozwoju. Zestawione razem dadzą świetny efekt :)




Zdradzimy wam także, że w ramach proponowanych zajęć, planujemy zaprosić naszych zerówkowiczów do wspólnego wykonania dżemu, który zjemy wspólnie w trakcie śniadania. Mamy przeczucie, że nasz dżem stworzy idealny duet ze świeżymi, ciepłymi bułeczkami. :)


Mamy nadzieję, że nasz pomysł okaże się dla was dobrą inspiracją do przedstawienia dzieciom tego tematu. Jeśli chcecie być na bieżąco z kolejnymi pomocami, którymi będziemy się z wami dzielić, niezmiennie zapraszamy do obserwowania naszego facebooka: NaDywanie.

Komentarze

Treść większego napisu

Napisz

Treść mniejszego napisu

do nas

Napisz do mnie

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

instagram